Metrorower: Inwestycja w rozwój miejskiego transportu
Wgłębiając się w szczegóły inwestycji o wartości przekraczającej 180 milionów złotych, Metrorower jest systemem rowerowym, który ma za zadanie ułatwić miejską komunikację. Choć do jego pełnego uruchomienia pozostaje jeszcze kilka miesięcy, przedstawiciele metropolii już teraz zdradzili nam nieco na temat nowych, błyszczących, żółtych jednośladów. Najważniejszą informacją dla pasażerów komunikacji miejskiej jest fakt, że będą oni mogli korzystać z tego systemu bez dodatkowych opłat przez pierwsze 30 minut jazdy.
We wtorek firma Nextbike, odpowiedzialna za produkcję rowerów, zaprezentowała trzy pierwsze żółte modele. Produkcja kolejnych trwa i ostatecznie metropolitalny system rowerowy będzie obejmować 7 tysięcy jednośladów. To umieszcza Metrorower na czele pod względem wielkości systemów rowerowych w Polsce i czyni go trzecim co do wielkości w Europie. Dla porównania: warszawski system rowerowy oraz okolicy dysponuje obecnie około 3,5 tysiąca rowerów i stacjami.
Niemniej jednak, pełne uruchomienie systemu Metrorower wymagać będzie kilku lat cierpliwości. Najbliższa faza projektu przewiduje wprowadzenie 1260 rowerów i 200 stacji. „Do końca bieżącego roku planujemy wyprodukować całą flotę rowerów i równolegle prowadzić prace nad technologią, stroną internetową oraz innymi aspektami niewidocznymi dla użytkowników. Montaż stacji rozpocznie się w styczniu” – informuje Tomasz Wojtkiewicz, CEO Nextbike Polska. Pierwsze jednoślady mają zacząć pojawiać się na stacjach na początku przyszłego roku. Na przełomie stycznia i lutego wykonawca planuje zakończyć realizację I fazy. Pierwszymi miastami, które skorzystają z Metroroweru, będą Katowice, Sosnowiec, Gliwice, Zabrze, Tychy, Czeladź i Siemianowice Śląskie co oznacza mniejszą liczbę rowerów niż dotychczas.